דו- רה- מי – צלילי המוזיקה

דו- רה- מי – צלילי המוזיקה

אין ילד או ילדה שלא מכירים את השיר -דו-רה-מי מתוך המחזמר צלילי המוזיקה. על רקע נופי ההרים באוסטריה, ערב עליית הנאצים לשלטון, שרה משפחת וון טראפ את שיר הפרדה מעולם שהיה ולא יהיה עוד ובורחת לשוויץ. מריה האומנת של ילדי המשפחה היתומים, אישה צעירה, תוססת ואוהבת מוזיקה נשלחת לעזור בגידולם. היא מגיעה לבית קודר ועצוב וממלאה אותו בשירה ובשמחה.

 

בניהולה המסור והאוהב של מריה, לומדים ילדי המשפחה את צלילי המוזיקה - דה –רה- מי- ופיתוח קול. פיתוח קול הוא אימון הקול לשיפור היכולת הקולית. באמצעות טכניקות שונות לפיתוח קול ניתן להרחיב את מנעד קולו של הזמר ואת איכות קולו. חלק משעורי פיתוח הקול עוסקים בעבודה על הגייה נכונה של ההברות השונות. פתיחה של הפה על מנת לא לבלוע את הצליל ולשמוע אותו בצורה טובה וחזקה. במקרים קשים של הגייה לא נכונה ממליצה המורה לפיתוח קול לפנות את הילד לקלינאי תקשורת. מאחר ושירה היא פעולה פיזית של כיווץ ומתיחה של שרירים ורקמות באזור הגרון, היא דומה להרבה פעילויות פיזיות אחרות שאנחנו עושים בספורט וכמו כל דבר, היא דורשת מידה של כושר וביצוע נכון ובריא.

חלק מהמורים לפיתוח קול מלמדים גם יציבה ועמידה בימתית כדי לאפשר לזמר ו/או לשחקן למקסם את הופעתו על הבמה.

 

ניתן לדמות את הטיפוס בסולם התווים - דה- רה –מי – של צלילי מוזיקה לטיפוס בסולם  בשיעור כושר גופני. מהי פעילות ספורטיבית כולנו מבינים. אנחנו יודעים שאם נשמור על כושר במהלך השנים הגוף שלנו יהיה בריא יותר ויצליח לבצע פעולות פיזיות לאורך זמן. אנחנו גם יודעים שלמען התפתחותם של ילדינו עלינו לשמור אותם פעילים. כך גם בשירה.

מחקרים הוכיחו כי שירה היא דבר מעצים ומפתח אפילו יותר מנגינה או משחק. השירה מחברת אותנו לרגשות, מפתחת את השמיעה ואת היצירתיות שלנו ולכן רצוי לפתח את יכולת השירה של ילדנו ככלי להבעה. וככזה יש ללמוד להפעיל אותו נכון ולתחזק ולשמר אותו.


חוג פיתוח קול מתאים לילדים שרוצים להתפתח מוזיקלית וחולמים להיות זמרים. גם אם לא יהיו בסופו של דבר זמרים מקצועיים שירה רבה ולא נכונה עלולה לשחוק את מתרי הקול שלהם. לימוד פיתוח הקול ישמר את מתרי הקול שלהם במצב טוב והם ירכשו בהזדמנות זו הגייה נכונה. ילדים ששרים במקהלה ומופיעים בטקסים נדרשים לעבוד יותר קשה עם מתרי הקול שלהם ולכן זה  קריטי שהם יקבלו הדרכה שתעזור להם לבצע את השירים נכון, להימנע מצעקות וליהנות מהיכולות שלהם. -דו- רה- מי – זה הבסיסי בפיתוח קול לצלילי מוזיקה נעימים גם בשלב בו מתחלף הקול אצל הבנים. תחלופת הקול עוברת ביתר קולות בלי שבירות כאבים או מבוכה. זה נכון גם  לגבי בנות שאצלן חילוף הקול אינו דרמטי אבל הן צריכות עזרה למצוא את קולן הנשי.


Notice: Undefined variable: sorting in /var/www/vhosts/hoogim.co.il/httpdocs/classes/article.php on line 17

מידע נוסף: